"אשריהם, יהודי פנמה, שבניהם זכרים ולא נקבות"

וכמדומה שזה מה שרואים כיום בהרבה מדינות ברחבי העולם, שמסר רבינו נפשו ליסוע עד קצה העולם, כדי לעורר ולחזק את העם, בבחינת נטיעות נטיעות, ולאט לאט רואים האיך שנובטים מזה פרחים ושושנים ופירות של תורה ויהדות בכל מדינות אלו''
דוד קורצוייל 1 Comment on "אשריהם, יהודי פנמה, שבניהם זכרים ולא נקבות"

שסיפרו לגראי"ל לאחרונה שיש מאנשי הקהילה בפנמה, בעלי עסק גדולים, שזכו ובניהם חובשים את בית המדרש יומם ולילה, ואינם להם בן שימשיך את העסק שלהם.. המליץ על כך את הגמ' בסוף קידושין אי אפשר לעולם בלא בנים ובלא נקיבות

וכמדומה שזה מה שרואים כיום בהרבה מדינות ברחבי העולם, שמסר רבינו נפשו ליסוע עד קצה העולם, כדי לעורר ולחזק את העם, בבחינת נטיעות נטיעות, ולאט לאט רואים האיך שנובטים מזה פרחים ושושנים ופירות של תורה ויהדות בכל מדינות אלו''
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרפרת נאה מביא בעלון פרי חיים היו"ל על ידי נאמן ביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן הרב משה יהודה שניידר. הוא מספר כי "כשזכתה מדינת צרפת לפני כשש עשרה שנים שבא אצלה רבינו, ונעשתה שם מהפיכה גדולה בענין לימוד הצעירים בישיבות קדושות, התבטא רבינו שאי"ז כוחו, אלא היות ולפני הרבה שנים טרח מאד מרן רבי ישראל סלנטר זצוק"ל להביא שם יהדות, אז הוא זרע את הזרעים, ועכשיו אי"ז אלא קצירת הפירות שצמחו מנטיעתו.

וכמדומה שזה מה שרואים כיום בהרבה מדינות ברחבי העולם, שמסר רבינו נפשו ליסוע עד קצה העולם, כדי לעורר ולחזק את העם, בבחינת נטיעות נטיעות, ולאט לאט רואים האיך שנובטים מזה פרחים ושושנים ופירות של תורה ויהדות בכל מדינות אלו".

דוגמה לדבר הוא מביא את מדינת "פנמה" שזכתה לפני כשש שנים לביקור של יום אחד! של הגראי"ל אצלם, ורואים את הפירות הנפלאים, בהתרבות לומדי התורה שם. ועכשיו הגדילו לעשות בפתיחת "ישיבה גדולה", ע"י רב הקהילה הגאון רבי דוד פרץ שטרח ובא בימים אלו בדרך רחוקה כזו, והביא עמו את התלמידים הראשונים הבאים לפתוח את השנה הבעל"ט בישיבה החדשה בפנמה.

כשסיפרו לגראי"ל לאחרונה שיש מאנשי הקהילה בפנמה, בעלי עסק גדולים, שזכו ובניהם חובשים את בית המדרש יומם ולילה, ואינם להם בן שימשיך את העסק שלהם.. המליץ על כך את הגמ' בסוף קידושין אי אפשר לעולם בלא בנים ובלא נקיבות, אשרי מי שבניו זכרים, אוי לו למי שבניו נקבות. ומבארים המפרשים מהו הלשון "בניו נקבות" הוי לי' לומר בנותיו נקבות? אלא הכונה היא לבנים זכרים שנוהגין כנקבות ואינן עוסקים בתורה. א"כ כמה מאושר מי שזוכה ש"בניו זכרים" שעזבו כל חמדות תבל וממיתים עצמם באהלה של תורה.



1 תגובות

מיין תגובות